سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان عفونت ادراری با عسل

مقابله با عفونت ادراری با عسل رقیق‌شده

عسل درمان خانگی سنتی

متخصصان انگلیسی معتقدند ترکیب عسل و آب می‌تواند سلاح موثری در برابر عفونت‌های ادراری در بیمارانی باشد که در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش ایسنا، اغلب برای بیماران بستری شده در بیمارستان سوند استفاده می‌شود در حالی که این لوله‌های انعطاف‌پذیر می‌توانند حامل میکروب‌های مختلف باشند و بنابراین کاربرد این وسیله می‌تواند با بروز عفونت در بیماران همراه باشد.

بررسی متخصصان دانشگاه "ساوث‌همپتون" نشان می‌دهد عسل رقیق‌شده مانع می‌شود باکتری‌های معمول روی سطوحی همچون پلاستیک‌ها، لایه‌های چسبناکی بوجود آورند که به سختی از بین می‌روند.

به لحاظ تئوریک، عسل رقیق‌شده می‌تواند در پاک کردن سوندهای ادراری از عفونت‌های احتمالی موثر باشد. هرچند لازم است آزمایش‌های بیشتری انجام شود تا این اطمینان بدست آید که این روش برای انسان‌ها نیز بی‌خطر است.

از سال‌های خیلی دور افراد از عسل به عنوان ماده ضد عفونی کننده استفاده می‌کرده‌اند. این ماده همچنین برای درمان سوختگی و جراحت‌ها کاربرد داشته است.

متخصصان انگلیسی در این بررسی از نوعی عسل تیره رنگ تولید شده در استرالیا و نیوزیلند استفاده کرده‌اند که آنتی باکتریال است. همچنین به گفته آنان دیگر انواع عسل هم می‌تواند همین ویژگی را داشته باشد هر چند روی آنها بررسی نشده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، محققان انگلیسی همچنین تاکید کرده‌اند که هنوز مشخص نیست چرا عسل مانند ترکیبی آنتی‌باکتریال عمل می‌کند و چگونه در مثانه از خود مقاومت نشان می‌دهد و بنابراین انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.