سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان لک صورت با عسل

درمان لک صورت با عسل
پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌های اصلی زیبایی به‌شمار می‌رود. پس عجیب نیست که بازار محصولات زیبایی و مراقبت از پوست همیشه از رونق خوبی برخوردار است. درمان لک‌های صورت نیز یکی از مشکلاتی است که همه درگیر آن هستند. این لکه‌ها معمولاً بر اثر عوامل متعددی مثل تغذیه‌ی نامناسب، زخم‌ها و خراشیدگی‌های صورت، کهنه شدن جوش‌ها، بیماری‌هایی مثل آبله‌مرغان، جای تاول‌ها، سوختگی‌ها، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های ماوراءبنفش خورشید و در نهایت پیری ایجاد می‌شوند. یکی از موثرترین درمان‌های لک صورت استفاده از ماسک عسل است. در ادامه قصد داریم چند نمونه ماسک عسل و فواید آن‌ها را معرفی کنیم.

1) درمان لک صورت با عسل و آبلیمو

یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو را ترکیب کرده تا یک محلول غلیظ به دست آید. با یک برس تمیز روی پوست پخش کرده و پس از مدتی با آب سرد شستشو دهید. برای درمان لک صورت با عسل بهتر است هر روز از این ماسک استفاده کنید. با استفاده مداوم و روزانه از این ماسک به مدت یک یا دوماه شاهد تغییرات محسوسی در از بین رفتن لکه‌های صورت خواهید بود.

2) ماسک عسل و دارچین

دو قاشق چای خوری عسل طبیعی و یک قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید و آن را به کمک قلم مو یا انگشت به صورت بزنید. پیش از زدن ماسک حتما به خوبی پوستتان را بشویید و سعی کنید هیچ کرمی روی صورت نداشته باشید. حدود 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس صورتتان را با آب تمیز کنید. در انتها نیز کمی آب سرد به پوست بزنید تا منافذ پوستتان بسته شوند. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، هفته‌ای دو مرتبه این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید آن را فقط روی جوش بزنید و یک شب اجازه دهید روی پوست بماند.

3) لایه برداری با عسل و جوش شیرین

یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با یک قاشق چای‌خوری عسل خام مخلوط کنید و روی پوست خود که آن را از قبل نمناک کرده‌اید بمالید. یک دقیقه پوست خود را به‌آرامی ماساژ بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. در آخر مقداری آب سرد روی صورت‌تان بپاشید تا منافذ پوست بسته شوند. این ماسک لایه‌بردار را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید. جوش‌شیرین یک لایه‌بردار فوق‌العاده نیز به‌حساب می‌آید که پوست را از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاک‌سازی می‌کند.

4) درمان لک صورت با عسل و سیب زمینی

سیب زمینی باعث شفافیت پوست می‌شود و ترکیب آن با عسل به کم رنگ شدن و از بین رفتن لک‌های صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک ابتدا یک سیب زمینی متوسط را پوست گرفته و رنده کنید. تفاله‌های آن را جدا و به آب سیب زمینی کمی عسل اضافه کنید. ماسک سیب زمینی و عسل را به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.
 
درمان لک صورت با عسل؛ روش مناسب برای رفع لکه‌های پوستی

5) درمان لک صورت با عسل و گوجه فرنگی

نصف فنجان آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. بهتر است به این ترکیب دو قاشق غذاخوری آرد جو و آبلیمو هم اضافه کنید. اجازه دهید این ماسک یک ربع روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. لازم به ذکر است این ماسک به دلیل داشتن آرد جو و آب لیمو تازه از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار بوده و ترکیب آن‌ها با عسل پوستی بدون لک را تضمین می‌کند. از این درمان می‌توانید دو بار در هفته استفاده نمائید.

خواص عسل برای پوست

عسل در واقع یک ماده مغذی سرشار از انواع آنزیم‌ها و ویتامین‌هاست. عناصر آلی و معدنی موجود در عسل به پاکسازی پوست و افزایش قدرت ترمیم این بافت کمک می‌کنند. عسل یک لایه بردار طبیعی پوست است که می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی روشن‌تر داشته باشید. عسل همچنین به کاهش سرعت تقسیم سلولی یا به عبارت بهتر پیر شدن سلول‌ها کمک می‌کند.

سخن آخر


برای درمان سریع لکه‌های پوستی راه‌های مختلفی در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد، اما ماسک‌های خانگی و طبیعی صورت معمولا بسیار به صرفه و در دسترس هستند و احتمال کمی وجود دارد که موجب حساسیت‌های پوستی شوند. توجه داشته باشید که تنها یکی از ماسک‌های بالا را انتخاب کرده و به طور مرتب استفاده نمائید.