سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت گرده ی گل و خواص آن

قیمت گرده گل با این خواص دارویی بی‌نظیری که دارد واقعا خیلی ارزان است!

قیمت گرده گل در بازار ایران حدودا چند برابر عسل طبیعی است. نحوه برداشت گرده گل تقریبا آسان است. اما اگر بیش از حد از کندوی زنبور عسل.برداشت کنیم باعث ضرر رسانی به کندو می شود.

گرده گل

گرده گل معمولا در فصل بهار. و در زمان گرده افشانی گیاهان دیده می شود. زنبور عسل گرده گل های موجود. در گیاهان و گلها را جمع آوری کرده و در شانهای عسل ذخیره سازی میکند. و علاقه بسیار شدیدی به گرده گل دارد. زندگی و حیات زنبور عسل رابطه مستقیم باگرده گل دارد.

 به گونه ای که هیچ غذا یا مکمل غذایی. جای آن را برای زنبور عسل نمیگیرد. خواص بیشمار و فوق العاده ای بر روی بدن انسان دارد. و حاوی بیش از 96 ماده موثر می باشد . هر گیاه، گرده مختص به خود را دارد. و با خواص دارویی خود و البته نمی توان همه گرده ها را یکی حساب کرد. چون بسته به گیاه خود. خاصیت دارویی بیشتر یا کمتر را دارد . اما مواد  تشکیل دهنده گرده گل (تقریبی ) 55% کربوهیدرات ، 35% پروتعین ، 3% مواد معدنی و ویتامین ، 2% اسیدهای چرب و 5 % ترکیبات دیگر می باشد.

نحوه جمع آوری گرده گل توسط زنبور عسل:

در فصل بهار و زمان شکوفه زدن گیاهان  به فراوانی دیده میشود
زنبور عسل آنها را ذره ذره جمع آوری کرده و با بزاق دهان خود ترکیب میکند. و به شکل دایره و بیضی شکل در می آورد. سپس با استفاده از 2 پای عقب خود که به شکل زنبیل یا سبد هستند. و باید گرده گل های جمع آ وری شده را داخل 2 پای عقب خود بگذارد تا راحت تر مسیر بین کندو تا گیاه هان را طی کند و سپس آنهارا در داخل شان های عسل ذخیره سازی میکند. نحوه ذخیره سازی گرده گل به این صورت می باشد که که اگر یک قاب عسل  را از وسط قاب به 3 دایره تقسیم بندی کنیم دایره وسط تخم ها و لارو های زنبور قرار گرفته  و در دایره دوم گرده گل و دایره سوم عسل ذخیره میشود.

قیمت گرده گل

قیمت گرده گل در بازار ایران نرخ های متفاوتی دارد.قیمت گرده گل ایرانی از قیمت گرده گل خارجی بیشتر است. و حتی می توانیم بگوییم. قیمت گرده گل ایرانی از قیمت گرده گل خارجی چند برابر بیشتر است.متاسفانه  گرده گل خارجی از راه های قاچاق وارد کشور می شوند. و از نظر خواص دارویی با گره گل ایرانی قابل مقایسه نیست. و معمولا گرده گل های خارجی را زنبور داران در فصل زمستان. به زنبور ها می خورانند.قیت گرده گل کوهی کمی بیشتر از قیمت گرده گل معمولی است. از رنگ دانه های گرده گل مشخص می شود. زنبور عسل روی چه گلی فعالیت می کرده. قیمت گرده گل ایرانی به دلیل خالص بودن و مرغوب بودن. از قیمت گرده گل خارجی بیشتر است.

نحوه جمع آوری گرده گل :

تله گرده گیر یا غربال، محققان برای اینکه گرده گل را قبل از ورود به کندو از زنبور عسل بگیرند. تله گیر را اختراع کرده اند تله گرده گیرکه امروزه هم چوبی و هم پلاستیکی آن در بازار موجود است . به صورتی طراحی شده که تله گرده گیر را جلو سوراخ پرواز کندو قرار میدهند. این تله دارای سوراخ های زیادی است که از هر سوراخ تنها یک زنبور آن هم به زحمت می تواند عبور کند. هنگام عبور زنبور عسل از این سوراخ ها مقدار زیادی گرده گل از پاهایشان جدا شده، و داخل ظرفی که از قبل طراحی شده میریزد سپس برای اینکه، تا چند ماه آینده سالم بماند. در دستگاههای مخصوص میریزند تا خشک شود وسپس در جای خشک و خنک ترجیحا در یخچال نگهداری می کنند.

گرده گل یک غذای کامل :

گرده گل سر شار از ویتامینها و پروتعینها ،املاح معدنی اسید های آمینه ، هورمون ها ،عنصر های شناخته شده میباشد. و برای سلامت بدن و در درمان بیماری هایی همچون،کم خونی. ورمپروستات.  تقویت سیستم ایمنی بدن  تقویت حافظه  آرامش بخش  کاهش استرس   کنترل وزن   درمان آلرژی  میگرن کاهش فشار خون کاهش تب  تنظیم سوخت و ساز  نرم کردن پوست پیشگیری و درمان افسرگی کاهش قند خون تقویت استخوان های بدن  قدرت باروری در خانمها  افزایش شیر دهی در مادران شیر ده  تقویت کلیه و مثانه  کم بود آهن در بدن   کم بود روی و مس  تقویت حافظه و سلول سازی مغز گرده گل به تن هایی می تواند به عنوان یک مکمل غذایی قوی  بسیاری از کمبود ها ی غذایی را مرتفع کند.

نکته مهم :

تنها موادی که مقدارش در گرده گل ناچیز است مواد قندی میباشد. از این رو  گرده گل برای افراد دیابتی به شدت پیشنهاد میشود و میتوان با مصرف آن، قند خون خود را کنترل کرد. نکته بعدی باید در شرایط استاندارد نگهداری شود اگر به مدت طولانی در جای گرم نگهداری شود احتمالا کرم بزند. و ارزش غذایی خود را از دست بدهد حتما موقع خرید دقت کنید. اگر برای اولین بار است که گرده گل را به مصرف می رسانید، به دلیل اینکه احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد، خوردن آن را با مقدار کم شروع کنید و در صورتی که مشکلی پیش نیامد مقدار مصرف را به یک قاشق چایخوری و پس از مدتی به یک قاشق غذاخوری در روز افزایش دهید. مصرف یکباره گرده گل به میزان زیاد به هیچ وجه توصیه نمی شود.

طعم گرده گل

 طعم گرده ی گل به شکل محسوسی بر حسب گل هایی که از آن ها گرفته شده تغییر می کند. لذا افرادی که برای اولین بار از آن مصرف می کنند غافلگیر می شوند ولی به سادگی به آن عادت می کنند، البته به شرط این که پشتکار نشان بدهند.گرده ی گل باید به دقت جویده شود تا کاملاً با بزاق دهان آمیخته گردد. توصیه می شود که درمان یک ماهه پس از هر فصل و یا دوبار در سال، یکی در اوایل پاییز و دیگری در آخر زمستان با استفاده از گرده ی گل که از آن ها گرفته شده انجام دهید. اگر قصد دارید تنها یک بار در سال از آن استفاده کنید، فصل بهار را انتخاب کنید. در جریان درمان، بایستی هر روز 30 گرم گرده ی گل و یا به عبارت دیگر دو قاشق سوپ خوری از آن تدریجاً مصرف شود.

نقش عنصر روی، در ورم پرستات

 محققین معتقدند که مصرف گرده برای سلامتی غدد پروستات موثر است.آزمایشها نشان داده است افرادی که پروستات دارند دارای مقدار روی کمی میباشند و از طرفی گرده دارای روی قابل توجهی است زیرا برای رشد لوله ی زاینده گرده نیاز به روی دارد .آلن کایاس از بزرگان تحقیق روی گرده میابشد وی مصرف روزانه حداقل 15 گرم گرده گل را برای هر مرد بالای 50 سال توصیه میکند. مشاهدات طولانی مدت در مورد اثرات دارویی گرده گل تنها به مشکلات پروستات و حساسیت‌ها مربوط می‌شود. دهها سال مشاهده اثرات گرده گل در کشورهای اروپای غربی و تعدادی آزمایشات بالینی در معالجه مشکلات پروستات ناشی از عفونتها و تومورهای سرطانی موثر نشان داده است.

تحقیقات در مورد خواص گرده گل

مکمل جیره‌های غذایی حیوانی با استفاده از گرده گل برای بدست آوردن اضافه وزن و اثرات مفید دیگر در مورد خوکچه‌ها، گوساله‌ها، جوجه‌های گوشتی و محیط کشت آزمایشگاهی حشرات نتایج مثبتی نشان داده است. اثرات مربوط به میکروب‌شناسی هم مشاهده گردیده است ولی این موضوع به گلوکز اکسیداز اضافه که (همان آنزیمی که برای عمل ضد باکتریایی درعسل طبیعیاستفاده می‌شود) به وسیله زنبور عسل  قبل از اینکه عسل یا شهد با دانه گرده مخلوط شود، نسبت داده می‌شود. بنابراین این ویژگی در دانه‌های گرده و بیشتر در نان گرده نمود پیدا می‌کند. اثر ضد میکروبی گرده گل روی دست به طورخیلی جزئی آشکار است. برخی مدارک وجود دارد که گرده گل می‌تواند حیوانات و انسانها را در مقابل اثرات زیان آور اشعه ایکس و تشعشعات محافظت نماید.

در مورد خواص گرده گل

استفاده منظم از گرده گل. به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند. در رژیم غذایی هر فرد. غیر حساس به گرده. به خصوص بیماران، افراد ضعیف. و کم بنیه، زنان آبستن. یا شیر ده، ورزشکاران، و افرادی. با قدرت جنسی اندک، مفید است. اثر مثبت گرده گل در بهبود. سلامت و تقویت عمومی بدن ، به این دلیل است. که گرده گل از لحاظ مواد غذایی. ضروری برای بدن، ماده ای است . مغذی و مقوی. که در اثر مصرف آن رژیم غذایی کامل تر می شود و هر گونه کم بود یا نیاز به مواد غذایی مرتفع می شود . افرادی که از رژیم غذایی کاملی برخوردار هستند و بدون آنها هیچ نوع کم بود غذایی ندارند. به هیچ وجه به گرده و سایر مواد بسیارمغذی یا دارو های مقوی نیاز ندارند. و مصرف این مواد اگر برای آن ها ضرر نداشته باشد سودی نخواهد داشت.

در ادامه

تمام مواد غذایی مورد نیازش. به مقدار کافی نیاز دارد. و همانطور که در کمبود آن ها موجب. بروز اختلالات متعددی در سلامتی بدن خواهد شد. زیاد بودن آن ها نیز ممکن است. عوارضی را نسیب فرد بکند . به طور کلی افرادی از مواد غذایی. مکمل ، مانند گرده گل، خاویار ، و دارو های مقوی بهره می برند. که بدن آن ها کمبود. چنین موادی را داشته باشد. یا در شرایطی باشند. که بدن آن ها به مواد غذایی بیشتر پاسخ مثبت می دهند.

انواع رنگ های گرده  :

کارتنوعید های موجود در دانه گرده. مسول رنگ دانه های گرده هستند.  این شامل بتاکاروتن، لیکوپ، گزانتوفیل. و زاگزانتین میباشد. این مواد پیش ساز ویتامین A در بدن می باشد . معمولا گرده هر گیاه به رنگ خود گیاه میباشد .  و رنگها ی گرده گل می توانند. برای ما کلی پیام داشته باشند. و ما از رنگ گرده میتوانیم حدس بزنیم. که زنبور عسل از چه منطقه ای و از چه گلی استفاده کرده. گرده  به رنگ سیاه : شقایق .  گرده به رنگ کرمی :ختمی. گرده به رنگ زرد: تربچه. گرده  به رنگ نارنجی : مرکبات. گرده  به رنگ قهوه ای سوخته : ناشناس . گرده به رنگ بنفش :ناشناس.

نان زنبور عسل چیست :

زنبور عسل از خواص دارویی و تقویتی. گرده گل آگاه است. و آنهار را از شکوفه های گیاهان و گلها جمع آوری می کند. و آنها را به شکل گرد. و بیضی شکل در می آورد. و با استفاده از دو پای عقب خود. که به شکل زنبیل است. و دو حفره کوچک دارد داخل پای خود گذاشته. و به کندو انتقال می دهد. سپس در حجره های خالی یک. قاب عسل ذخیره می کند.  و برای اینکه مدتی بیشتر. در داخل حجره های موم بافی شده نگهداری کند. یک لایه عسل. به آن می افزاید. و دوباره یک لایه. گرده گل. اینقدر این کار را ادامه می دهد. تا یک حجره کاملا پر شود. وهمانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید. تبدیل شود. اصتلاحا درون حجره ها کنسرو می شود. و مدت بیشتری در قاب ها سالم می ماند. که به این محصول نان زنبور عسل گفته می شود .

نان زنبور عسل

 نان زنبور عسل دارای انواع ویتامین ها و پروتعین ها می باشد. و چون با عسل طبیعی مخلوط می شود. خاصیت دارویی آن چند برابر می شود. ودر درمان کم خونی، افسردگی. ورم پرستات، سر درد های می گرنی. و تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای جسمی. و جنسی بسیار مفید می باشد. در حقیقت نان زنبور عسل همان گرده گل است. که زنبور عسل آنها را در داخل قاب عسل کنسرو می کند. و برای به دست آوردن نان زنبور عسل. بایستی پس از اینکه یک قاب عسلی موجود در کندو آماده برداشت شد. یکی یکی از حجره ها تخلیه شود و مصرف شود. نان زنبور عسل یک غذای کامل شناخته می شود. که دارای انواع ویتامین ها و پروتعین ها است. که حتی از گوشت و ماهی هم غنی تر است.